Informacje ogólne
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 stycznia 2002 r. (t.j. Dz.U.2014.1657 z póź.zm.) w sprawie szczegółowych czynności sądów w sprawach z zakresu międzynarodowego postępowania cywilnego oraz karnego w stosunkach międzynarodowych, uwierzytelniania dokumentów sądowych dotyczących Sądu Okręgowego w Łomży oraz sądów rejonowych w okręgu, jak również dokumentów potwierdzonych przez notariuszy z okręgu Sądu Okręgowego w Łomży przeznaczonych do użytku za granicą, dokonuje Prezes i Wiceprezes Sądu Okręgowego w Łomży.
Za wyżej wymienione czynności, w świetle przepisów Ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej za każde poświadczenie podpisu notariusza/sędziego/urzędnika na dokumencie należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 26 zł. - płatną na konto Urzędu Miejskiego w Łomży:
Urząd Miejski w Łomży
ul. Stary Rynek 14
18-400 Łomża
Numer rachunku, na który należy dokonywać wpłaty znajduje się na stronie Urzędu Miejskiego w Łomży
lub gotówką w kasie Urzędu Miejskiego w Łomży, ul. Stary Rynek 14, 18-400 Łomża.
UWAGA:
W przypadku przelewów elektronicznych, potwierdzenie opłaty winno zawierać informację,
iż operacja finansowa została zrealizowana.
Wymagane dokumenty:
· wniosek o legalizację dokumentów,
· oryginały dokumentów do uwierzytelnienia,
· oryginały potwierdzeń dokonania opłaty skarbowej*
Uwierzytelnienia dokumentów można dokonać:
§ osobiście w Sądzie Okręgowym w Łomży – w godzinach pracy sądu,
§ listownie, dołączając wymagane dokumenty na adres:
Prezes Sądu Okręgowego w Łomży
ul. Dworna 16
18-400 Łomża
Zalegalizowane dokumenty wysyłane są na wskazany adres korespondencyjny, za pośrednictwem Poczty Polskiej - listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.
* na wniosek sąd zwraca oryginał dowodu opłaty skarbowej, pozostawiając w aktach uwierzytelnioną kopię.