W Sądzie Rejonowym w Łomży został uruchomiony system Wirtualnego Biura Obsługi Interesanta, który powstał z myślą o usprawnieniu procesu obsługi interesantów.
W skład systemu Wirtualnego Biura Obsługi Interesanta wchodzi kilka funkcjonalności.
Wirtualny Agent:
to usługa automatycznie udzielanych informacji o stanie sprawy na podstawie sygnatury sprawy. Usługa ta dostępna jest całą dobę, każdego dnia tygodnia. Aby uzyskać potrzebne informacje o stanie sprawy należy wprowadzić sygnaturę zgodnie z instrukcją zamieszczoną poniżej.
Czatbot z funkcją Wirtualnego Asystenta:
kolejną funkcjonalnością Wirtualnego Biura Obsługi Interesanta jest komunikator uruchomiony na stronie internetowej Sądu. Dzięki temu modułowi interesant może zapytać o status sprawy na podstawie wprowadzonej sygnatury, także za pośrednictwem kanału komunikacji bez konieczności kontaktu telefonicznego.
System kolejkowy:
Wirtualne Biuro Obsługi Interesanta zostało połączone z modułem biletowym, który pozwala na kontrolę całości ruchu w Biurze Obsługi Interesantów Sądu Rejonowego w Łomży. Interesanci są obsługiwani według kolejności zgłoszeń, co wpływa na przejrzystość i sprawność w procesie obsługi interesantów.
Zamówienie akt do Czytelni akt:
system został wyposażony w aplikację umożliwiającą zamówienie akt do czytelni wraz z automatyczną rezerwacją na wskazaną datę i godzinę. Aplikacja ta jest dostępna na stronie Sądu lub po uzyskaniu połączenia telefonicznego.
https://lomza.so.gov.pl/rezerwacja-akt-sr.php
Rezerwacja wizyty:
wychodząc naprzeciw potrzebom interesantów została w Sądzie Rejonowym w Łomży uruchomiona, w ramach systemu, usługa „rezerwacji wizyty", która daje interesantom możliwość umówienia wizyty w Sądzie za pośrednictwem strony internetowej.
Film instruktażowy jak umówić wizytę w Sądzie: