MINISTERSTWO SPRAWIEDLIWOŚCI, AlMajsterekKałuża Anita (DFS)7302013-06-26T14:15:00Z2018-07-25T08:33:00Z2018-12-11T11:40:00Z18978358699MS4891366834614MINISTERSTWO SPRAWIEDLIWOŚCI, Al. Ujazdowskie 11, 00-950 WarszawaSR w Łomży MS-S20UNSPRAWOZDANIE w sprawach upadłościowychi restrukturyzacyjnych (według właściwości rzeczowej) za rok 2018 r.Adresaci:Sąd OkręgowyMinisterstwo SprawiedliwościDepartament Strategii i Funduszy Europejskich Okręg ŁomżaApelacja Białostocka Termin przekazania: zgodnie z PBSSP 2018 r.Numer identyfikacyjny REGONDział 1.1.1. Ewidencja spraw ogółemSPRAWYwg repertoriówlub wykazówPozostało z ubiegłego roku WPŁYNĘŁOZAŁATWIONOPozostało na okres następnyrazemw tym ponownie wpisaneogółemw tym przekazane z innej jednostki0123456OGÓŁEM (w. 01= w.02, 09, 13, 14, 16, 22, 25, 28 do 38)011891215GU - razem (w. 03, 08)0266GU bez GU ”of”razem (w. 04 do 07)0311o ogłoszenie upadłości0411o wtórne postępowanie upadłościowe05o uznanie zagranicznego postępowania06o uchylenie i zmianę orzeczenia o uznaniu zagranicznego postępowania07GU ”of” - o ogłoszenie upadłości 0855GUp – razem (w.10, 12)0918315GUp – po ogłoszeniu upadłości bez GUp ”of”1012111 w tym dla wtórnych postępowań upadłościowych11GUp ”of” – po ogłoszeniu upadłości12624Gzd – o zakaz prowadzenia działalności gospodarczej1311GUo – wszczęte przed sądem upadłościowym sprawy rozpoznawane według przepisów o procesie 14 w tym z powództwa o wyłączenie z masy upadłości15GUu - razem (w. 17, 20)16GUu – o zmianę, uchylenie lub stwierdzenie wykonania układu zawartego w postępowaniu upadłościowym bez GUu ”of”17a)w tymo stwierdzenie wykonania18postępowania upadłościowe prowadzone z możliwością zawarcia układu, w których nastąpiła zmiana sposobu prowadzenia postępowania na postępowanie upadłościowe w celu likwidacji19GUu „of”– o zmianę, uchylenie lub stwierdzenie wykonania planu spłaty i umorzenia zobowiązań upadłego20b)w tym o stwierdzenie wykonania21GUz – zażalenia rozpoznawane przez sąd upadłościowy razem (w. 23, 24)22GUz bez GUz ”of”23GUz ”of”24GUk – środki odwoławcze rozpoznawane przez sędziego komisarzarazem (w. 26, 27)2522GUk bez GUk ”of”2622GUk ”of”27U (z poprzedniego wykazu)28GR o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego29GRz o zatwierdzenie układu30GRp po otwarciu przyspieszonego postępowania układowego31GRu po otwarciu postępowania układowego32GRs po otwarciu postępowania sanacyjnego33GReu o zmianę, uchylenie lub stwierdzenie wykonania układu w postępowaniu restrukturyzacyjnym34GRez zażalenia rozpoznawana przez sąd restrukturyzacyjny35c)GRk środki odwoławcze rozpoznawane przez sędziego – komisarza36GRo wszczęte przed sądem restrukturyzacyjnym sprawy rozpoznawane według przepisów kpc37WSC (skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem)38*) Wypełnia wydział gospodarczy dla spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych (lub sekcja), a w sądach w których nie wyodrębniono organizacyjnie wydziału lub sekcji dla spraw upadłościowych i naprawczych – wydział gospodarzy właściwy dla rozpoznania wyżej wymienionych spraw.a) Dział 1.1.1.a. Załatwiono (w.17 rubr. 5) wykaz GUuzmieniono układ01uchylono układ i zmieniono postanowienie o ogłoszeniu upadłości na upadłość obejmującą likwidację majątku02uchylono układ w postępowaniu naprawczym03b) Dział 1.1.1.b. Załatwiono (w.20 rubr. 5) wykaz GUu „of”zmieniono (plan spłat lub układ)01uchylono (plan spłat lub układ)02stwierdzono wykonanie planu (stwierdzono wykonanie układu)03c) Dział 1.1.1.c. Załatwiono (w.35 rubr. 5) wykaz GReuzmieniono układ01stwierdzono wykonanie układu02uchylono układ03Dział 1.1.2. Załatwienia spraw upadłościowych, naprawczych i restrukturyzacyjnych rejestrowanych w poszczególnych repertoriach lub wykazach według rodzajówDział 1.1.2.1 Sprawy o ogłoszenie upadłości (rep. GU)WyszczególnienieLiczba załatwieńRazemGU bez GU ”of”GU ”of”0123Ogółem (suma wierszy 2 + 3 + 5 do 9)01615Ogłoszenie upadłości02Oddalenie wniosku03 w tym na podst. art. 13 Pu04Umorzenie postępowania05Prawomocne przekazanie sprawy06615Połączenie sprawy07Zwrot wniosku08Inne załatwienie*09* Np. odrzucenie wniosku z powodu niedopuszczalności lub z przyczyn formalnych. Dział 1.1.2.2. Postępowania po ogłoszeniu upadłości (rep. GUp)WyszczególnienieLiczba załatwieńRazemGUp bezGUp ”of”GUp ”of”0123Ogółem (suma wierszy 2, 4-6, 8, 9)01312Stwierdzenie zakończenia postępowania0211w tym po uprawomocnieniu się postanowienia zatwierdzającego układ03Ustalono plan spłaty04Umorzono zobowiązania upadłego bez ustalania planu spłaty05Umorzenie postępowania0622w tym na podstawie art.491 10 p. u.07Uchylenie postanowienia o ogłoszeniu upadłości08Inne załatwienie09 Dział 1.1.2.3. Środki odwoławcze rozpoznane przezsędziów – komisarzy w postępowaniu upadłościowym (kontr. GUk)WyszczególnienieLiczba załatwieńRazemGUk bez GUk ”of”GUk ”of”0123Ogółem (suma wierszy od 2 do 3)0122Rozpoznane merytorycznie 0222W inny sposób03 Z wiersza ogółem: skargi04 sprzeciwy0522 zarzuty06 inne07Dział 1.1.2.5. Sprawy wszczęte przed sądem upadłościowym rozpoznawane według przepisów kpc (rep. GUo)WyszczególnienieLiczba załatwieńOgółem (suma wierszy od 2 do 6)01Uwzględniono w całości lub części02Oddalono03 Zwrócono 04 Przekazano do innej jednostki05 Inne załatwienie06Dział 1.1.2.4. Zażalenia rozpoznane przez sąd upadłościowy (kontr. GUz)WyszczególnienieLiczba załatwieńRazemGUz bez GUz ”of”GUz ”of”0123Ogółem (suma wierszy od 2 do 7)01Oddalono02Zmieniono03Uchylono04Odrzucono05Umorzono06Inne załatwienie07Dział 1.1.2.6 Postępowania upadłościowe z dotychczasowego wykazu UWyszczególnienieLiczba załatwieńPostępowanie upadłościowe (suma wierszy od 02 do 04)01Umorzenie postępowania02Stwierdzenie ukończenia postępowania03Inne załatwienie04Postępowanie układowe (suma wierszy od 06 do 12)05Umorzenie06Zatwierdzenie układu07Odmowa zatwierdzenia układu08O zmianę układu09O uchylenie układu10O stwierdzenie wykonania układu11Inne załatwienie12Dział 1.1.2.7. Sprawy o zakaz prowadzenia działal-ności gospodarczej (rep. Gzd) WyszczególnienieLiczba osób objętych orzeczeniemOgółem (suma wierszy od 2 do 5)011Orzeczono zakazy02Oddalono wniosek03Umorzono postępowanie 04Inne załatwienie051Dział 1.1.2.8. Zgłoszenia wierzytelności (spis zgłoszeń wierzytelności)Pozostało z ubiegłego rokuWpłynęłoZałatwionoPozostało na następny okresogółemw tymzwrotumorzono ogłoszenie w MSiG o przekazaniu sędziemu-komisarzowi listy wierzytelności, w której rozpoznano zgłoszenieinne załatwienia1234567824287118Dział 1.1.2.10. Sprawy po wpłynięciu wniosku o zatwierdzenie układu w post. o zatw. układu (rep. GRz)WyszczególnienieLiczba załatwień01Ogółem (suma wierszy od 02 do 07)01Zatwierdzenie układu02Odmowa zatwierdzenia03Umorzenie 04Przekazanie sprawy05Zwrot wniosku06Inne załatwienie07Dział 1.1.2.9. Sprawy o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego (rep. GR) WyszczególnienieLiczba załatwień01Ogółem (suma wierszy od 02 do 09)01Otwarcieprzyspieszonego postępowania układowego02postępowania układowego03postępowania sanacyjnego04Oddalenie wniosku05Umorzenie postępowania06Przekazanie sprawy07Zwrot wniosku08Inne załatwienie09Dział 1.1.2.12. Środki odwoławcze rozpoznane przez sędziów – komisarzy w postępowaniu restrukturyzacyjnym (kontr. GRk)WyszczególnienieLiczba załatwień01Ogółem (suma wierszy od 2 do 3)01Rozpoznane merytorycznie 02w inny sposób03 z wiersza ogółem: sprzeciwy04 zarzuty05 inne06Dział 1.1.2.11. Sprawy po otwarciu przyspieszonego postępowania układowego (rep. GRp), postępowania układowego (rep. GRu) lub postępowania sanacyjnego (rep. GRs)WyszczególnienieLiczba załatwieńGRpGRuGRs0123Ogółem (suma wierszy od 02 do 05)01Zatwierdzenie układu02Odmowa zatwierdzenia układu03Umorzenie postępowania04Inne załatwienie05Dział 1.1.2.13. Zażalenia rozpoznane przez sąd restrukturyzacyjny (kontr. GRez)WyszczególnienieLiczba załatwień01Ogółem (suma wierszy od 2 do 7)01Oddalono02Zmieniono03Uchylono04Odrzucono05Umorzono06Inne załatwienie07Dział 1.1.2.14. Sprawy wszczęte przed sądem restrukturyzacyjnym rozpoznawane według przepisów kpc (rep. GRo)WyszczególnienieLiczba załatwieńOgółem (suma wierszy od 2 do 6)01Uwzględniono w całości lub części02Oddalono03 Zwrócono 04 Przekazano do innej jednostki05 Inne załatwienie06MS-S20N 17.01.2019Strona PAGE18 z NUMPAGES18Dział 1.1.4. Ewidencja i przyczyny ponownych wpisów oraz rodzaje załatwień spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnychWyszczególnienieRepertorium/wykazogółem w tymGU GUpGzdGRGRzGRpGRuGRs0123456789Pozostało z ubiegłego roku (w.1= dz.1.1.1. kol. 1 odpowiednie wiersze)011818Wpłynęło ogółem (w.02= dz.1.1.1. kol. 2 odpowiednie wiersze = w.03+19)02961W tym ponownie wpisanerazem (w. 03 = w.04 do 18) ponownie wpisane03zwrot wniosku04przekazanie z innych jednostek na podstawie art. 200§1 kpc (z wyjątkiem zmian organizacyjnych)05wyłączenie sprawy do odrębnego rozpoznania – poprzednio połączonej 06sprawy zawieszone zakreślone, które podjęto07po uchyleniu orzeczenia i przekazaniu sprawy do ponownego rozpoznania 08wpisane w wyniku przywrócenia terminu do wniesienia środka zaskarżenia09w wyniku zmian zarządzenia MS o biurowości10zmiany organizacyjne związane z utworzeniem lub likwidacjąwydziału (ów) / sekcji 11sądu (ów)12w związku ze zmianą obszaru właściwości miejscowejwydziału (ów)13sądu (ów)14dokonano omyłkowego wpisu15wpływ spraww związku z funkcjonowaniem § 43 Regulaminu16w związku ze wspólnym wpływem § 54 ust.2 Regulaminu17inne ponownie wpisane18Wpływ pozostałych spraw19961Załatwiono ogółem (w 18= dz.1.1.1. kol. 5 odpowiednie wiersze = w.21+37)2012631W tym szczególne rodzaje załatwieńrazem (w. 21 = w.22 do 36)2110631zwrot wniosku22przekazanie do innych jednostek na podstawie art. 200 §1 kpc (z wyjątkiem zmian organizacyjnych)23w wyniku zmian zarządzenia MS o biurowości24zmiany organizacyjne związane z utworzeniem lub likwidacjąwydziału (ów) / sekcji 25sądu (ów)26w wyniku zmiany obszaru właściwości miejscowejwydziału (ów)27sądu (ów)28połączono do łącznego rozpoznania na podstawie art. 219 kpc29zakreślono na podstawie art. 174 §1 pkt 1 kpc30zakreślenie omyłkowych wpisów31odrzucono wniosek32umorzenie na skutek cofnięcia wniosku33zakreślenie spraww związku z funkcjonowaniem § 43 Regulaminu34w związku ze wspólnym wpływem § 54 ust.2 Regulaminu35inne nie wymienione wyżej szczególne rodzaje załatwień3610631Załatwienie pozostałych spraw372Pozostało na okres następny (w.38= dz.1.1.1. kol. 6 odpowiednie wiersze)381515Dział 1.2.1. Liczba sesji i wyznaczonych spraw SPRAWY według repertoriów i wykazówLp.Liczba sesji (rozprawy i posiedzenia) - wokandySuma wyznaczonych sprawŁączna liczba dni na które wyznaczono sesje –wokandyLiczba wyznaczonych spraw na rozprawę, dotyczy:Razem wyznaczonych spraw na rozprawęsędziów / SR z wyłączeniem sędziów funkcyjnychsędziów funkcyjnych SR (suma kol. od 7 do 13)z tego:inni sędziowie SRInni sędziowieprezesawiceprezesaprzewodniczącego wydziałuzastępcę przewodniczącego wydziałukierownika sekcjiinnych funkcyjnych tego sądu z tego pionuinnych funkcyjnych tego sądu z innych pionów0123456789101112131415OGÓŁEM (suma wierszy od 02 do 19)015694561851394GU0217GUp – po ogłoszeniu upadłości03741631394Gzd – o zakaz prowadzenia działalności gospodarczej041GUo – wszczęte przed sądem upadłościowym sprawy rozpoznawane według przepisów o procesie 05GUu 06 GUz – zażalenia rozpoznawane przez sąd upadłościowy 07 GUk – Środki odwoławcze rozpoznawane przez sędziego komisarza08222U (z poprzedniego wykazu)09GR10GRz11GRp12GRu13GRs14GReu15GRez16GRk17GRo18WSC (skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem)19Dział 1.2.1. Liczba sesji i wyznaczonych spraw (dok.)SPRAWY według repertoriów i wykazówLp.Liczba wyznaczonych spraw na posiedzenia, dotyczy:Razem wyznaczonych spraw na posiedzeniesędziów SR z wyłączeniem sędziów funkcyjnychsędziów / funkcyjnych SR(suma kol. od 19 do 25)z tego:inni sędziowie SRInni sędziowiereferendarzyprezesawiceprezesaprzewodniczącego wydziałuzastępcę przewodniczącego wydziałukierownika sekcjiinnych funkcyjnych tego sądu z tego pionuinnych funkcyjnych tego sądu z innych pionów016171819202122232425262728OGÓŁEM (suma wierszy od 02 do 19)017620563521GU021717143GUp – po ogłoszeniu upadłości035820382117Gzd – o zakaz prowadzenia działalności gospodarczej04111GUo – wszczęte przed sądem upadłościowym sprawy rozpoznawane według przepisów o procesie 05GUu 06 GUz – zażalenia rozpoznawane przez sąd upadłościowy 07 GUk – Środki odwoławcze rozpoznawane przez sędziego komisarza08U (z poprzedniego wykazu)09GR10GRz11GRp12GRu13GRs14GReu15GRez16GRk17GRo18WSC (skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem)19Dział 1.2.2. Liczba odbytych sesji i załatwionych spraw SPRAWY według repertoriów i wykazówLp.Liczba odbytych sesji (rozprawy i posiedzenia)- wokandyLiczba dni w których odbyto sesje –wokandyZałatwienie1)ogółem(kol. 4, 16)Liczba załatwionych spraw na rozprawie, dotyczy:Załatwienie razem (kol. 5, 6, 14,15)sędziów SR z wyłączeniem sędziów funkcyjnych sędziów funkcyjnych SR(kol. od 7 do 13)z tegoInni sędziowie SRInni sędziowieprezesawiceprezesaprzewodniczącego wydziałuzastępcę przewodniczącego wydziałukierownika sekcjiinnych funkcyjnych tego sądu z tego pionuinnych funkcyjnych tego sądu z innych pionów0123456789101112131415OGÓŁEM (suma wierszy od 02 do 19)0112121244GU026GUp – po ogłoszeniu upadłości03322Gzd – o zakaz prowadzenia działalności gospodarczej041GUo – wszczęte przed sądem upadłościowym sprawy rozpoznawane według przepisów o procesie 05GUu 06 GUz – zażalenia rozpoznawane przez sąd upadłościowy 07 GUk – Środki odwoławcze rozpoznawane przez sędziego komisarza08222U (z poprzedniego wykazu)09GR10GRz11GRp12GRu13GRs14GReu15GRez16GRk17GRo18WSC (skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem)19Dział 1.2.2. Liczba odbytych sesji i załatwionych spraw (dok.)SPRAWY według repertoriów i wykazówLp.Liczba załatwionych spraw na posiedzeniach, dotyczy:Załatwienie razem (kol. 17, 18, 26 do 28)sędziów SR z wyłączeniem sędziów funkcyjnych sędziów funkcyjnych SR (suma kol. od 19 do 25)z tegoInni sędziowie SRInni sędziowiereferendarzyprezesawiceprezesaprzewodniczącego wydziałuzastępcę przewodniczącego wydziałukierownika sekcjiinnych funkcyjnych tego sądu z tego pionuinnych funkcyjnych tego sądu z innych pionów016171819202122232425262728OGÓŁEM (suma wierszy od 02 do 19)0181734GU026633GUp – po ogłoszeniu upadłości0311Gzd – o zakaz prowadzenia działalności gospodarczej04111GUo – wszczęte przed sądem upadłościowym sprawy rozpoznawane według przepisów o procesie 05GUu 06 GUz – zażalenia rozpoznawane przez sąd upadłościowy 07 GUk – Środki odwoławcze rozpoznawane przez sędziego komisarza08U (z poprzedniego wykazu)09GR10GRz11GRp12GRu13GRs14GReu15GRez16GRk17GRo18WSC (skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem)191) Liczba w wierszu ogółem powinna być zgodna z liczbą wykazaną w dz.1.1.1. w.01 kol. 5.Dział 2.1.1. Sprawy od dnia pierwotnego wpisu do repertorium SPRAWYwg repertoriów lub wykazówLiczba spraw niezałatwionych pozostających od daty wpływu do sąduRazem(kol 2+3)do 2 miesięcySuma powyżej 2 miesięcy (suma kol. od 4 do 6)powyżej 2 do 6 miesięcypowyżej 6 do 12 miesięcySuma powyżej 12 miesięcy (suma kol. od 7 do 11)powyżej 12 miesięcy do 2 latpowyżej 2 do 3 latpowyżej 3 do 5 latpowyżej 5 do 8 latponad 8 lat01234567891011OGÓŁEM (w. 01= w.02, 09, 13 14, 16, 21, 24, 27 do 37)011515153822GU - razem (w. 03, 08)02GU bez GU ”of”razem (w. 04 do 07)03o ogłoszenie upadłości04o wtórne postępowanie upadłościowe05o uznanie zagranicznego postępowania06o uchylenie i zmianę orzeczenia o uznaniu zagranicznego postępowania07GU ”of” - o ogłoszenie upadłości 08GUp – razem (w.10, 12)091515153822GUp – po ogłoszeniu upadłości bez GUp ”of”101111112522 w tym dla wtórnych postępowań upadłościowych11GUp ”of” – po ogłoszeniu upadłości1244413Gzd – o zakaz prowadzenia działalności gospodarczej13GUo – wszczęte przed sądem upadł. sprawy rozpoznawane wg przepisów o procesie 14 w tym z powództwa o wyłączenie z masy upadłości15GUu - razem (w. 17, 20)16GUu – o zmianę i uchylenie układu zawartego w postępowaniu upadłościowym i naprawczym 17 w tym o stwierdzenie wykonania18postępowania upadłościowe prowadzone z możliwością zawarcia układu, w których nastąpiła zmiana sposobu prowadzenia postępowania na postępowanie upadłościowe w celu likwidacji19GUu „of”– o zmianę, uchylenie lub stwierdzenie wykonania planu spłaty i umorzenia zobowiązań upadłego20GUz – zażalenia rozpoznawane przez sąd upadłościowy razem (w. 22, 23)21GUz bez GUz ”of”22GUz ”of”23GUk – środki odwoławcze rozpoznawane przez sędziego komisarzarazem (w. 25, 26)24GUk bez GUk ”of”25GUk ”of”26U (z poprzedniego wykazu)27GR28GRz29GRp30GRu31GRs32GReu33GRez34GRk35GRo36WSC (skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem)37Dział 2.1.1.a. Sprawy zawieszone nie zakreślone od dnia pierwotnego wpisu do repertorium (wykazane w dziale 2.1.1.)SPRAWYwg repertoriów lub wykazówLiczba spraw niezałatwionych pozostających od daty wpływu do sąduRazem(kol 2+3)do 2 miesięcySuma powyżej 2 miesięcy (suma kol. od 4 do 6)powyżej 2 do 6 miesięcypowyżej 6 do 12 miesięcySuma powyżej 12 miesięcy (suma kol. od 7 do 11)powyżej 12 miesięcy do 2 latpowyżej 2 do 3 latpowyżej 3 do 5 latpowyżej 5 do 8 latponad 8 lat01234567891011OGÓŁEM (w. 01= w.02 do 03)01w tymGzd – o zakaz prowadzenia działalności gospodarczej02WSC (skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem)03Dział 2.1.2. Liczba spraw zakreślonych w urządzeniu ewidencyjnym w wyniku zawieszenia postępowaniaSPRAWYwg repertoriów lub wykazówRazem(kol 2+3)do 2 miesięcySuma powyżej 2 miesięcy (suma kol. od 4 do 6)powyżej 2 do 6 miesięcypowyżej 6 do 12 miesięcySuma powyżej 12 miesięcy (suma kol. od 7 do 11)powyżej 12 miesięcy do 2 latpowyżej 2 do 3 latpowyżej 3 do 5 latpowyżej 5 do 8 latponad 8 lat01234567891011OGÓŁEM (w. 01= w.02 do 03)01w tymGzd – o zakaz prowadzenia działalności gospodarczej02WSC (skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem)03Dział 2.2. Czas trwania postępowania sądowego od dnia pierwszej rejestracji do dnia uprawomocnienia się sprawy w I instancjiSPRAWYwg repertoriów lub wykazówRazem(suma rubr. 2 do 9)Do 3 miesięcypowyżej3 do 6miesięcypowyżej6 do 12miesięcypowyżej12 mies. do 2 latpowyżej2 do 3 latpowyżej3 do 5 latpowyżej5 do 8 latponad8 lat0123456789GU razem (w. 02, 03)0166 GU bez GU ”of”0211 GU ”of”0355GUp –po ogłoszeniu upadłościrazem (w. 05, 06)04312GUp bez GUp ”of”0511 GUp ”of”06211Gzd – o zakaz prowadzenia działalności gospodarczej0711U (z poprzedniego wykazu)08GR09GRz10GRp11GRu12GRs13GReu14GRez15GRk16GRo17Dział 2.2.a. Czas trwania postępowania sądowego od dnia pierwszej rejestracji do dnia uprawomocnienia się sprawy merytorycznie zakończonej (wyrokiem, orzeczeniem) w I instancji (łącznie z czasem trwania mediacji)SPRAWYwg repertoriów lub wykazówRazem(suma rubr. 2 do 9)Do 3 miesięcypowyżej3 do 6miesięcypowyżej6 do 12miesięcypowyżej12 mies. do 2 latpowyżej2 do 3 latpowyżej3 do 5 latpowyżej5 do 8 latponad8 lat0123456789GU razem (w. 02, 03)01 GU bez GU ”of”02 GU ”of”03GUp –po ogłoszeniu upadłościrazem (w. 05, 06)04GUp bez GUp ”of”05 GUp ”of”06Gzd – o zakaz prowadzenia działalności gospodarczej07U (z poprzedniego wykazu)08GR09GRz10GRp11GRu12GRs13GReu14GRez15GRk16GRo17Dział 3. Wyszczególnienie podmiotów według formy organizacyjno – prawnej, w stosunku do których w okresie statystycznym ogłoszono upadłość lub wszczęte zostało postępowanie o zatwierdzenie układu lub otwarto postępowanie restrukturyzacyjne” oraz w stosunku do których na koniec okresu statystycznego toczą się postępowania upadłościowe GUp po ogłoszeniu upadłości, postępowania o zatwierdzenie układu GRz lub postępowania restrukturyzacyjne (GRp, GRu, GRs)WyszczególnieniePodmioty w stosunku do którychw okresie statystycznym ogłoszono upadłość lub wszczęte zostało postępowanie naprawcze i restrukturyzacyjnena koniec okresu statycznego toczą się postępowania upadłościowe lub postępowania naprawcze i restrukturyzacyjneGUpGRzGRpGRuGRsGUpGRzGRpGRuGRs012345678910Ogółem podmioty z rejestru przedsiębiorców i osoby fizyczne (suma wierszy 02, 34)0111Rejestr Przedsiębiorców (suma wierszy od 03 do 14, od 17 do 21)027Przedsiębiorstwa państwowe03Jednostki badawczo-rozwojowe04Spółdzielnie05Przedsiębiorstwa zagraniczne06Oddziały zagranicznych przedsiębiorców07Główny oddział zagranicznego zakładu ubezpieczeń08SpółkiJawne092Komandytowe10Partnerskie11Komandytowo-akcyjne12Z ograniczoną odpowiedzialnością134Akcyjne141 w tym: banki15 zakłady ubezpieczeniowe16Towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych17Europejskie zgrupowania interesów gospodarczych18Spółki europejskie 19Spółdzielnie europejskie 20Z rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej podmioty, które prowadzą działalność gospodarczą i są wpisane do rejestru przedsiębiorców(suma wierszy od 22 do 33)21Stowarzyszenia22Fundacje23Organizacje rzemieślnicze24Społeczno-zawodowe organizacje rolników25Związki zawodowe rolników indywidualnych26Samorząd zawodowy podmiotów gospodarczych27Inne organizacje podmiotów gospodarczych28Izby gospodarcze i Krajowa Izba Gospodarcza29Związki zawodowe30Organizacje pracodawców31Stowarzyszenia kultury fizycznej i związki sportowe32Inne organizacje społeczne lub zawodowe33Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą 344W tym:postępowania po śmierci przedsiębiorcy – art. 7 upn35postępowania po zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej jeżeli od wykreślenia z rejestru nie upłynął rok - art. 8 upn36postępowania w stosunku do osób, które faktycznie prowadziły działalność gospodarczą bez zgłoszenia do rejestru – art. 9 upn37Dział 4.1. Terminowość postępowania międzyinstancyjnego w pierwszej instancjiŚrodki odwoławcze, które zostały przekazane do rozpoznania sądowi II instancjiOgółem(kol. 2 do 7)Z tego od daty orzeczenia sądu rejonowego do daty przekazania do sądu II instancji upłynął okresdo 2 mies.pow. 2 do 3 mies.pow. 3 do 6 mies.pow.6 do12 miesięcypow. 12 mies. do 2 latponad 2 lata01234567Przekazane do sąduokręgowegoapelacje01zażalenia02upadłościowego i restrukturyzacyjnegozażalenia03Dział 4.2. Kontrolka skarg (w wydziale, którego sprawy skarga dotyczy) (§ 44851. Zarządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 grudnia 2003 r. w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz. Urz. MS. Nr 5, poz.22, z późn. zm.);WyszczególnienieWpłynęłoPrzesłano do sądu właściwegoRozpoznanie skargiZarządzono wypłatę przez Skarb PaństwaKwota(w złotych)uwzględnionooddalonoinne01234567Skargi na pracę sądu01W poniższych działach odnoszących się do biegłych i tłumaczy wykazujemy dane dotyczące opinii i tłumaczeń zleconych po 1 stycznia 2017r.Dział 6.1. Liczba biegłych/podmiotów wydających opinie w sprawach (z wył. tłumaczy przysięgłych)Liczba powołanych biegłychRazem (kol. 2-4)biegli sądowibiegli spoza listyinne podmioty1234Dział 6.2. Terminowość sporządzania opinii pisemnych (z wył. tłumaczy przysięgłych)Liczba sporządzonych opiniirazem(kol.1= 2 do 5 = 6 do 8)w ustalonym terminiepo ustalonym terminiewg czasu wydania opiniido 30 dnipow. 1 do 3 miesięcypow. 3 miesięcydo 30 dnipow. 1 do 3 miesięcypow. 3 miesięcy12345678W przypadku złożenia przez biegłego opinii w terminie przedłużonym przez sąd, uznaje się ją za sporządzoną w ustalonym terminie.Dział 6.3. Terminowość przyznawania wynagrodzeń za sporządzenie opinii pisemnych i ustnych oraz za stawiennictwo (z wył. tłumaczy przysięgłych)Postanowienia o przyznaniu wynagrodzeniawg czasu od złożenia rachunkuSkierowanie rachunku do oddziału finansowego wg czasu od postanowienia o przyznaniu wynagrodzeniarazem(kol.2-4)do 14 dnipow. 14 do 30 dnipowyżej miesiącarazem(kol. 6-8)do 14 dnipow.14 do 30 dnipowyżej miesiąca12345678W przypadku wezwania biegłego do uzupełnienia rachunku, za datę złożenia rachunku uznaje się datę jego uzupełnienia. Dział 7.1 Liczba powołań tłumaczy Dział 7.2 Terminowość sporządzania tłumaczeń pisemnych Liczba sporządzonych tłumaczeń pisemnychrazem(kol.1= 2 do 5 = 6 do 8)w ustalonym terminiepo ustalonym terminiewg czasu wydania tłumaczeniado 30 dnipow. 1 do 3 miesięcypow. 3 miesięcydo 30 dnipow. 1 do 3 miesięcypow. 3 miesięcy12345678Dział 7.3 Terminowość przyznawania wynagrodzeń za sporządzenie tłumaczeń pisemnych i ustnych oraz za stawiennictwoPostanowienia o przyznaniu wynagrodzenia wg czasu od złożenia rachunkuSkierowanie rachunku do oddziału finansowego wg czasu od postanowienia o przyznaniu wynagrodzeniarazem(kol.2-4)do 14 dnipow. 14 do 30 dnipowyżej miesiącarazem (kol. 6-8)do 14 dnipow.14 do 30 dnipowyżej miesiąca12345678Dział 8. Obciążenia administracyjne respondentówProszę podać czas (w minutach) przeznaczony na:przygotowanie danych dla potrzeb wypełnianego formularza480wypełnienie formularza30Wyjaśnienia dotyczące sprawozdania możnauzyskać pod numerem telefonu........................................... ............................................................................... ................................................................................................................. (miejscowość i data) pieczątka i podpis osoby sporządzającej ............................................................................ ................................................................................................................ (miejscowość i data) pieczątka i podpis przewodniczącego wydziału ....................................................................... ................................................................................................................. (miejscowość i data) pieczątka i podpis prezesa sądu* Wymóg opatrzenia pieczęcią dotyczy wyłącznie sprawozdania wnoszonego w postaci papierowej.Objaśnienia do formularza MS-S20UNDział. 1.1.1.W wierszach 02, 09, 16, 22 i 25 należy wykazać wszystkie sprawy z wymienionych repertoriów i kontrolek, łącznie ze sprawami oznaczonymi literowo „of”.W wierszach 03-07, 10-11, 17, 23 i 26 należy wykazać sprawy z wymienionych repertoriów i kontrolek bez uwzględnienia spraw oznaczonych literowo „of”.W wierszach 08, 12, 20, 24 i 27 należy wykazać sprawy z wymienionych repertoriów i kontrolek oznaczone literowo „of”.Dział 1.1.2. Załatwienia wykazane w działach od 1.1.2.1. do 1.1.2.6. powinny odpowiadać wartościom załatwień wykazanych w dziale 1.1.1. w kolumnie 5.W dziale 1.1.2.1., 1.1.2.2., 1.1.2.3. i 1.1.2.4. w kolumnie 1 wykazuje się załatwienie spraw z wymienionych repertoriów i kontrolek, łącznie ze sprawami oznaczonymi literowo „of”. Kolumny 2 i 3 służą do wykazywania załatwień spraw z wymienionych repertoriów i kontrolek odpowiednio: bez uwzględnienia spraw oznaczonych literowo „of” (kol. 2) bądź samych spraw oznaczonych literowo „of” (kol. 3). Dział 1.1.4. W wierszu 16 wykazujemy wszystkie sprawy ponownie zarejestrowane w związku z funkcjonowaniem § 43 Regulaminu, o ile do takich przypadków dochodzi. Wiersz ten ma na celu weryfikację (monitoring) rejestracji spraw w SLPS i wykluczenia sytuacji w których mogłoby z jakiś względów dojść do przerejestrowywania spraw. Odpowiednio dotyczy to wiersza 34 (załatwienia). Podobnie wykazujemy w wierszach 17 (odpowiednio przy załatwieniach w wierszu 35) wszystkie przerejestrowania (załatwienia) do jakich ewentualnie doszło w wyniku wprowadzenia systemu wspólnego wpływu spraw na pion (§ 54 ust 2 Regulaminu). Dział 1.2.1Liczbę sesji (rozprawy i posiedzenia) w tym dziale podajemy jako liczbę sporządzonych wokand (wyznaczonych wokand, choćby dana sesja się nie odbyła). Liczbę wyznaczonych spraw ustala się przez wykazanie wszystkich spraw wyznaczonych na sesje (rozprawy i posiedzenia) w danym okresie statystycznym. Wykazuje się sprawy, choćby były wyznaczone więcej niż raz w danym okresie statystycznym. Przykładowo wyznaczenie sprawy GU na 4 terminach w skali danego okresu statystycznego oznacza, iż należy wykazać 4 razy wyznaczenie tej sprawy. Nadto wykazuje się jedynie te wyznaczenia spraw, które wiążą się z merytorycznym ich rozpoznaniem, a nie z kwestiami incydentalnymi w danego rodzaju sprawie. Przykładowo nie należy wykazywać jako wyznaczonej sprawy GU, gdy została ona skierowana na termin celem rozpoznania wniosku o wyłączenie sędziego. W sytuacji gdy sędzia zajmuje dwa stanowiska, np. prezesa i przewodniczącego wydziału, wyznaczenie sprawy wykazuje jedynie raz przy stanowisku „wyższym”, a więc prezesa. Wykazujemy sprawy nie przez wzgląd na to, kto wyznaczył, ale komu wyznaczono. W kolumnach „inni sędziowie SR” wykazujemy wszystkich sędziów w tym funkcyjnych świadczących obowiązki orzecznicze na rzecz danego wydziału (pionu), a nie ujętych w kolumnach wcześniejszych (sędziowie SR danego sądu) np. z innych wydziałów. Powyższe pozwoli definitywnie określić poziom własnych wyznaczeń (danego wydziału, pionu, sądu). Zasadniczo uznaniem czy sędziego należy wykazać jako funkcyjnego z innego wydziału tego pionu czy innego pionu czy też jako niefunkcyjnego w danym wydziale powinna decydować skala jego obciążenia pracą na rzecz danego czy innego wydziału czy pionu (proporcja). Przykładowo sędzia niefunkcyjny przypisany do wydziału cywilnego i orzekający w wydziale cywilnym (w 90% swojej skali obciążenia), który orzeka również w mniejszym zakresie w innym wydziale innego pionu (np. wieczystoksięgowego – dalsze 10% obciążenia danego sędziego), w którym pełni funkcję przewodniczącego wydziału winien być wykazany jako niefunkcyjny w pierwszym z nich. Dane dotyczące działu limitów i obsad wykazywane są na dotychczasowych zasadach. Prezesa sądu i wiceprezesów wykazujemy w kolumnach dotyczących sędziów funkcyjnych choćby orzekali w kilku pionach. W kolumnie 15 i 27 wykazujemy wszystkich innych sędziów nie ujętych we wcześniejszych kolumnach a świadczących pracę na rzecz danego sądu np. sędziów sądów wojskowych, sędziów sądu okręgowego kończących sprawy po uzyskaniu awansu z sądu rejonowego do sądu apelacyjnego czy okręgowego w procesie nominacyjnym. Dział 1.2.2Liczbę załatwionych spraw ustala się przez wykazanie wszystkich spraw załatwionych w danym okresie statystycznym w rozbiciu na załatwienia dokonane przez określone grupy sędziów. W dziale tym liczba sesji (rozprawy i posiedzenia) różni się od kolumny w dziale 1.2.1 tym, iż w dziale 1.2.2 wykazujemy jedynie sesje (wokandy) odbyte, a nie wszystkie, np. w wyniku odwołania sesji z powodu choroby sędziów. Sumy załatwień w kol. 2 mają odpowiadać załatwieniu wykazanemu w dziale 1.1. W sytuacji gdy sędzia zajmuje dwa stanowiska, np. prezesa i przewodniczącego wydziału, załatwienie sprawy wykazuje jedynie raz przy stanowisku „wyższym”, a więc prezesa.W kolumnach „inni sędziowie SR” wykazujemy wszystkich sędziów w tym funkcyjnych świadczących obowiązki orzecznicze na rzecz danego wydziału (pionu), a nie ujętych w kolumnach wcześniejszych (sędziowie SR danego sądu) np. z innych wydziałów. Powyższe pozwoli definitywnie określić poziom własnych załatwień (danego wydziału, pionu, sądu). Zasadniczo uznaniem czy sędziego należy wykazać jako funkcyjnego z innego wydziału tego pionu czy innego pionu czy też jako niefunkcyjnego w danym wydziale powinna decydować skala jego obciążenia pracą na rzecz danego czy innego wydziału czy pionu (proporcja). Przykładowo sędzia niefunkcyjny przypisany do wydziału cywilnego i orzekający w wydziale cywilnym (w 90% swojej skali obciążenia), który orzeka również w mniejszym zakresie w innym wydziale innego pionu (np. wieczystoksięgowego – dalsze 10% obciążenia danego sędziego), w którym pełni funkcję przewodniczącego wydziału winien być wykazany jako niefunkcyjny w pierwszym z nich. Dane dotyczące działu limitów i obsad wykazywane są na dotychczasowych zasadach. Prezesa sądu i wiceprezesów wykazujemy w kolumnach dotyczących sędziów funkcyjnych choćby orzekali w kilku pionach. W kolumnie 15 i 27 wykazujemy wszystkich innych sędziów nie ujętych we wcześniejszych kolumnach a świadczących pracę na rzecz danego sądu np. sędziów sądów wojskowych , sędziów sądu okręgowego kończących sprawy po uzyskaniu awansu z sądu rejonowego do sądu apelacyjnego czy okręgowego w procesie nominacyjnym, sędziów SR z innych sądów. Suma wszystkich kolumn musi dać całościowe załatwienie danej kategorii spraw w tym sądzie. Dział 2.1.1. jest odpowiedni do działu 1.1.1. Dział ten dotyczy wszystkich niezałatwionych spraw na ostatni dzień okresu sprawozdawczego i obejmuje także sprawy, które nie wpłynęły w danym okresie sprawozdawczym, oraz te, które były poprzednio zawieszone, a także te, które zostały podjęte po zawieszeniu i na ostatni dzień okresu sprawozdawczego nie były załatwione. Wykazuje się stan spraw niezałatwionych ogółem. Terminowość niezałatwienia oblicza się od pierwszej rejestracji sprawy w sądzie, a więc także sprzed ewentualnego zawieszenia postępowania. Sprawami niezałatwionymi są wszystkie sprawy, w których nie doszło do zakreślenia sprawy w urządzeniu ewidencyjnym. Wiersz pierwszy ma się równać wartości wykazanej w dziale ewidencyjnym w wierszu ogółem (01) w kolumnie „ pozostało na okres następny”. Wyjątek stanowią sprawy zakreślone w związku ze zmianami organizacyjnymi, zmianami właściwości lub zmianami zarządzenia MS o biurowości, kiedy to kolumna „pozostało na okres następny” wynosi 0, a w dziale „Sprawy od dnia pierwotnego wpisu do repertorium (z mediacją i bez) wykazujemy faktyczny stan pozostałości. Dział 2.1.2. Dział ten dotyczy wszystkich spraw zakreślonych w wyniku zawieszenia postępowania i dotyczy spraw zawieszonych, niezależnie od daty zawieszenia (a więc dotyczy okresów sprzed nowelizacji kpc dokonanej w dniu 5 lutego 2005 r. , jak i po nowelizacji). Okres zawieszenia liczymy od daty pierwszego wpływu sprawy. Jeżeli do zawieszenia doszło w stanie prawnym po dniu 5 lutego 2005 r. wykazuje się tylko sprawy zawieszone i zakreślone na podstawie art. 174 pkt 1 i 4 kpc (§ 124 instrukcji sądowej). Sprawy zawieszone, które zostały umorzone (np. wobec upływu czasu na podstawie art. 182 § 1 kpc) powinny zostać wykazane , jako zakończone w dziale ewidencyjnym, o ile wcześniej nie zostały zakreślone i wykazane w kolumnie „ inne załatwienia”. Dział 2.2W wierszach 01 i 04 należy wykazać wszystkie sprawy z wymienionych repertoriów, łącznie ze sprawami oznaczonymi literowo „of”.W wierszach 02 i 05 należy wykazać sprawy z wymienionych repertoriów bez uwzględnienia spraw oznaczonych literowo „of”.W wierszach 03 i 06 należy wykazać sprawy z wymienionych repertoriów oznaczone literowo „of”.W wierszach 01 -17 należy wykazać wszystkie sprawy, które zakończyły się prawomocnie w I instancji. Wykazywane sprawy obejmują także te, w których wydano prawomocne orzeczenie w danym okresie sprawozdawczym w wyniku podjęcia zawieszonego postępowania. Okres we wszystkich sprawach liczy się od daty pierwszej rejestracji w sądzie i obejmuje także okres, w którym postępowanie w sprawie było zawieszone.Dział 4.1Dział ten wypełnia wydział pierwszoinstancyjny i wykazuje sprawy przekazane w okresie statystycznym do wydziału drugoinstancyjnego. Dział 5.1 i 5.2Dział ten wypełniają jedynie wydziały w tych sądach, w których funkcjonują wydziały gospodarcze dla spraw upadłościowych i naprawczych. Pozostałe sądy, w których sprawy upadłościowe i naprawcze nie są rozpoznawane w ranach wydziałów gospodarczych dla spraw upadłościowych i naprawczych, wypełniają limity i obsady w formularzu MS-S19. Objaśnienia i uwagi w zakresie wykazywania limitów i obsad znajdują się w sprawozdaniu MS-S19.Dział 6.1. W dziale tym odnotowujemy wszystkie przypadki wysłania akt sprawy do biegłego. W rubryce inne podmioty odnotowujemy wszystkie przypadki wysłania akt do podmiotów innych niż osoby fizyczne. W przypadku gdy sąd zleca wykonanie opinii instytucji wówczas wykazuje się jeden podmiot. Gdy sąd zleca wykonanie opinii w sprawie więcej niż jednemu biegłemu wykazuje się liczbę wszystkich biegłych. Zlecenie wykonania opinii w drodze pomocy sądowej wykazuje sąd zlecający.Dział 6.2. W dziale tym odnotowujemy wszystkie przypadki zwrotu akt z opinią (a więc także przypadki zwrotu akt z opinią uzupełniającą). Czas wydania opinii to okres od daty odbioru odezwy przez biegłego do daty złożenia opinii na biurze podawczym lub daty nadania w urzędzie pocztowym.