MINISTERSTWO SPRAWIEDLIWOŚCI, AlMajsterekKrochmal Arkadiusz (DSF)10162013-06-26T14:15:00Z2017-05-31T06:33:00Z2018-01-17T11:27:00Z181002056214MS624618396439514MINISTERSTWO SPRAWIEDLIWOŚCI, Al. Ujazdowskie 11, 00-950 WarszawaSR w Łomży [WYDZIAL]MS-S20UNSPRAWOZDANIE w sprawach upadłościowychi restrukturyzacyjnych (według właściwości rzeczowej) za rok 2017 r.Adresaci:Sąd OkręgowyMinisterstwo SprawiedliwościDepartament Strategii i Funduszy Europejskich Okręg Apelacja Białostocka Termin przekazania: zgodnie z PBSSP 2017 r.Numer identyfikacyjny REGONDział 1.1.1. Ewidencja spraw ogółemSPRAWYwg repertoriówlub wykazówPozostało z ubiegłego roku WPŁYNĘŁOZAŁATWIONOPozostało na okres następnyrazemw tym ponownie wpisaneogółemw tym przekazane z innej jednostki0123456OGÓŁEM (w. 01= w.02, 09, 13, 14, 16, 22, 25, 28 do 39)01216918GU - razem (w. 03, 08)02167GU bez GU ”of”razem (w. 04 do 07)0322o ogłoszenie upadłości04a)22o wtórne postępowanie upadłościowe05o uznanie zagranicznego postępowania06o uchylenie i zmianę orzeczenia o uznaniu zagranicznego postępowania07GU ”of” - o ogłoszenie upadłości 08145GUp – razem (w.10, 12)0919118GUp – po ogłoszeniu upadłości bez GUp ”of”1013112 w tym dla wtórnych postępowań upadłościowych11GUp ”of” – po ogłoszeniu upadłości1266Gzd – o zakaz prowadzenia działalności gospodarczej13GUo – wszczęte przed sądem upadłościowym sprawy rozpoznawane według przepisów o procesie 14 w tym z powództwa o wyłączenie z masy upadłości15GUu - razem (w. 17, 20)16GUu – o zmianę, uchylenie lub stwierdzenie wykonania układu zawartego w postępowaniu upadłościowym bez GUu ”of”17a)w tymo stwierdzenie wykonania18postępowania upadłościowe prowadzone z możliwością zawarcia układu, w których nastąpiła zmiana sposobu prowadzenia postępowania na postępowanie upadłościowe w celu likwidacji19GUu „of”– o zmianę, uchylenie lub stwierdzenie wykonania planu spłaty i umorzenia zobowiązań upadłego20b)w tym o stwierdzenie wykonania21GUz – zażalenia rozpoznawane przez sąd upadłościowy razem (w. 23, 24)22GUz bez GUz ”of”23GUz ”of”24GUk – środki odwoławcze rozpoznawane przez sędziego komisarzarazem (w. 26, 27)2511GUk bez GUk ”of”2611GUk ”of”27U (z poprzedniego wykazu)28Ukł (z poprzedniego wykazu)29GR o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego30GRz o zatwierdzenie układu31GRp po otwarciu przyspieszonego postępowania układowego32GRu po otwarciu postępowania układowego33GRs po otwarciu postępowania sanacyjnego34GReu o zmianę, uchylenie lub stwierdzenie wykonania układu w postępowaniu restrukturyzacyjnym35c)GRez zażalenia rozpoznawana przez sąd restrukturyzacyjny36GRk środki odwoławcze rozpoznawane przez sędziego – komisarza37GRo wszczęte przed sądem restrukturyzacyjnym sprawy rozpoznawane według przepisów kpc38WSC (skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem)39*) Wypełnia wydział gospodarczy dla spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych (lub sekcja), a w sądach w których nie wyodrębniono organizacyjnie wydziału lub sekcji dla spraw upadłościowych i naprawczych – wydział gospodarzy właściwy dla rozpoznania wyżej wymienionych spraw.a) Dział 1.1.1.a. Załatwiono (w.17 rubr. 5) wykaz GUuzmieniono układ01uchylono układ i zmieniono postanowienie o ogłoszeniu upadłości na upadłość obejmującą likwidację majątku02uchylono układ w postępowaniu naprawczym03b) Dział 1.1.1.b. Załatwiono (w.20 rubr. 5) wykaz GUu „of”zmieniono (plan spłat lub układ)01uchylono (plan spłat lub układ)02stwierdzono wykonanie planu (stwierdzono wykonanie układu)03c) Dział 1.1.1.c. Załatwiono (w.35 rubr. 5) wykaz GReuzmieniono układ01stwierdzono wykonanie układu02uchylono układ03Dział 1.1.2. Załatwienia spraw upadłościowych, naprawczych i restrukturyzacyjnych rejestrowanych w poszczególnych repertoriach lub wykazach według rodzajówDział 1.1.2.1 Sprawy o ogłoszenie upadłości (rep. GU)WyszczególnienieLiczba załatwieńRazemGU bez GU ”of”GU ”of”0123Ogółem (suma wierszy 2 do 5 i 7 do 11)01725Ogłoszenie upadłościobejmującej likwidację*02z możliwością zawarcia układu03wg. przepisów od 1 stycznia 2016 r.04Oddalenie wniosku05 w tym na podst. art. 13 Puin 06Umorzenie postępowania07Prawomocne przekazanie sprawy08725Połączenie sprawy09Zwrot wniosku10Inne załatwienie**11* W kolumnie 3 wykazuje się sprawy GU „of”, w których ogłoszono upadłość. ** Np. odrzucenie wniosku z powodu niedopuszczalności lub z przyczyn formalnych. Dział 1.1.2.2. Postępowania po ogłoszeniu upadłości (rep. GUp)WyszczególnienieLiczba załatwieńRazemGUp bezGUp ”of”GUp ”of”0123Ogółem (suma wierszy 2, 4-6, 8, 9)0111Stwierdzenie zakończenia postępowania0211w tym po uprawomocnieniu się postanowienia zatwierdzającego układ03Ustalono plan spłaty04Umorzono zobowiązania upadłego bez ustalania planu spłaty05Umorzenie postępowania06w tym na podstawie art.491 10 p. u.07Uchylenie postanowienia o ogłoszeniu upadłości08Inne załatwienie09 Dział 1.1.2.3. Środki odwoławcze rozpoznane przezsędziów – komisarzy w postępowaniu upadłościowym (kontr. GUk)WyszczególnienieLiczba załatwieńRazemGUk bez GUk ”of”GUk ”of”0123Ogółem (suma wierszy od 2 do 3)0111Rozpoznane merytorycznie 0211W inny sposób03 Z wiersza ogółem: skargi04 sprzeciwy05 zarzuty0611 inne07Dział 1.1.2.5. Sprawy wszczęte przed sądem upadłościowym rozpoznawane według przepisów kpc (rep. GUo)WyszczególnienieLiczba załatwieńOgółem (suma wierszy od 2 do 6)01Uwzględniono w całości lub części02Oddalono03 Zwrócono 04 Przekazano do innej jednostki05 Inne załatwienie06Dział 1.1.2.4. Zażalenia rozpoznane przez sąd upadłościowy (kontr. GUz)WyszczególnienieLiczba załatwieńRazemGUz bez GUz ”of”GUz ”of”0123Ogółem (suma wierszy od 2 do 7)01Oddalono02Zmieniono03Uchylono04Odrzucono05Umorzono06Inne załatwienie07Dział 1.1.2.6. Postępowania upadłościowe i układowe z dotychczasowych wykazów U i UkłWyszczególnienieLiczba załatwieńPostępowanie upadłościowe (suma wierszy od 02 do 04)01Umorzenie postępowania02Stwierdzenie ukończenia postępowania03Inne załatwienie04Postępowanie układowe (suma wierszy od 06 do 12)05Umorzenie06Zatwierdzenie układu07Odmowa zatwierdzenia układu08O zmianę układu09O uchylenie układu10O stwierdzenie wykonania układu11Inne załatwienie12Dział 1.1.2.7. Sprawy o zakaz prowadzenia działal-ności gospodarczej (rep. Gzd) WyszczególnienieLiczba osób objętych orzeczeniemOgółem (suma wierszy od 2 do 5)01Orzeczono zakazy02Oddalono wniosek03Umorzono postępowanie 04Inne załatwienie05Dział 1.1.2.8. Zgłoszenia wierzytelności (spis zgłoszeń wierzytelności)Pozostało z ubiegłego rokuWpłynęłoZałatwionoPozostało na następny okresogółemw tymzwrotumorzono ogłoszenie w MSiG o przekazaniu sędziemu-komisarzowi listy wierzytelności, w której rozpoznano zgłoszenieinne załatwienia12345678122910710724Dział 1.1.2.10. Sprawy po wpłynięciu wniosku o zatwierdzenie układu w post. o zatw. układu (rep. GRz)WyszczególnienieLiczba załatwień01Ogółem (suma wierszy od 02 do 07)01Zatwierdzenie układu02Odmowa zatwierdzenia03Umorzenie 04Przekazanie sprawy05Zwrot wniosku06Inne załatwienie07Dział 1.1.2.9. Sprawy o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego (rep. GR) WyszczególnienieLiczba załatwień01Ogółem (suma wierszy od 02 do 09)01Otwarcieprzyspieszonego postępowania układowego02postępowania układowego03postępowania sanacyjnego04Oddalenie wniosku05Umorzenie postępowania06Przekazanie sprawy07Zwrot wniosku08Inne załatwienie09Dział 1.1.2.12. Środki odwoławcze rozpoznane przez sędziów – komisarzy w postępowaniu restrukturyzacyjnym (kontr. GRk)WyszczególnienieLiczba załatwień01Ogółem (suma wierszy od 2 do 3)01Rozpoznane merytorycznie 02w inny sposób03 z wiersza ogółem: sprzeciwy04 zarzuty05 inne06Dział 1.1.2.11. sprawy po otwarciu przyspieszonego postępowania układowego (rep. GRp), postępowania układowego (rep. GRu) lub postępowania sanacyjnego (rep. GRs)WyszczególnienieLiczba załatwieńGRpGRuGRs0123Ogółem (suma wierszy od 02 do 05)01Zatwierdzenie układu02Odmowa zatwierdzenia układu03Umorzenie postępowania04Inne załatwienie05Dział 1.1.2.13. Zażalenia rozpoznane przez sąd restrukturyzacyjny (kontr. GRez)WyszczególnienieLiczba załatwień01Ogółem (suma wierszy od 2 do 7)01Oddalono02Zmieniono03Uchylono04Odrzucono05Umorzono06Inne załatwienie07Dział 1.1.2.14. Sprawy wszczęte przed sądem restrukturyzacyjnym rozpoznawane według przepisów kpc (rep. GRo)WyszczególnienieLiczba załatwieńOgółem (suma wierszy od 2 do 6)01Uwzględniono w całości lub części02Oddalono03 Zwrócono 04 Przekazano do innej jednostki05 Inne załatwienie06MS-S20N 07.03.2018Strona PAGE18 z NUMPAGES18Dział 1.1.4. Ewidencja i przyczyny ponownych wpisów oraz rodzaje załatwień spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnychWyszczególnienieRepertorium/wykazogółem w tymGU GUpGzdGRGRzGRpGRuGRs0123456789Pozostało z ubiegłego roku (w.1= dz.1.1.1. kol. 1 odpowiednie wiersze)0121119Wpłynęło ogółem (w.02= dz.1.1.1. kol. 2 odpowiednie wiersze = w.03+17)0266W tym ponownie wpisanerazem (w. 03 = w.04 do 16) ponownie wpisane03zwrot wniosku04przekazanie z innych jednostek na podstawie art. 200§1 kpc (z wyjątkiem zmian organizacyjnych)05wyłączenie sprawy do odrębnego rozpoznania – poprzednio połączonej 06sprawy zawieszone zakreślone, które podjęto07po uchyleniu orzeczenia i przekazaniu sprawy do ponownego rozpoznania 08wpisane w wyniku przywrócenia terminu do wniesienia środka zaskarżenia09w wyniku zmian zarządzenia MS o biurowości10zmiany organizacyjne związane z utworzeniem lub likwidacjąwydziału (ów)11sądu (ów)12w związku ze zmianą obszaru właściwości miejscowejwydziału (ów)13sądu (ów)14dokonano omyłkowego wpisu15inne ponownie wpisane16Wpływ pozostałych spraw1766Załatwiono ogółem (w 18= dz.1.1.1. kol. 5 odpowiednie wiersze = w.19+33)18971W tym szczególne rodzaje załatwieńrazem (w. 19 = w.20 do 32)19871zwrot wniosku20przekazanie do innych jednostek na podstawie art. 200 §1 kpc (z wyjątkiem zmian organizacyjnych)21w wyniku zmian zarządzenia MS o biurowości22zmiany organizacyjne związane z utworzeniem lub likwidacjąwydziału (ów)23sądu (ów)24w wyniku zmiany obszaru właściwości miejscowejwydziału (ów)25sądu (ów)26połączono do łącznego rozpoznania na podstawie art. 219 kpc27zakreślono na podstawie art. 174 §1 pkt 1 kpc28zakreślenie omyłkowych wpisów29odrzucono wniosek30umorzenie na skutek cofnięcia wniosku31inne nie wymienione wyżej szczególne rodzaje załatwień32871Załatwienie pozostałych spraw331Pozostało na okres następny (w.38= dz.1.1.1. kol. 6 odpowiednie wiersze)341818Dział 1.2.1. Liczba sesji i wyznaczonych spraw SPRAWY według repertoriów i wykazówLp.Liczba sesji (rozprawy i posiedzenia) - wokandySuma wyznaczonych sprawŁączna liczba dni na które wyznaczono sesje –wokandyLiczba wyznaczonych spraw na rozprawę, dotyczy:Razem wyznaczonych spraw na rozprawęsędziów / SR z wyłączeniem sędziów funkcyjnychsędziów funkcyjnych SR (suma kol. od 7 do 13)z tego:Inniprezesawiceprezesaprzewodniczącego wydziałuzastępcę przewodniczącego wydziałukierownika sekcjiinnych funkcyjnych tego sądu z tego pionuinnych funkcyjnych tego sądu z innych pionów01234567891011121314OGÓŁEM (suma wierszy od 02 do 20)01295829777GU02 10GUp – po ogłoszeniu upadłości0347777Gzd – o zakaz prowadzenia działalności gospodarczej04GUo – wszczęte przed sądem upadłościowym sprawy rozpoznawane według przepisów o procesie 05GUu 06 GUz – zażalenia rozpoznawane przez sąd upadłościowy 07 GUk – Środki odwoławcze rozpoznawane przez sędziego komisarza081U (z poprzedniego wykazu)09Ukł (z poprzedniego wykazu)10GR11GRz12GRp13GRu14GRs15GReu16GRez17GRk18GRo19WSC (skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem)20Dział 1.2.1. Liczba sesji i wyznaczonych spraw (dok.)SPRAWY według repertoriów i wykazówLp.Liczba wyznaczonych spraw na posiedzenia, dotyczy:Razem wyznaczonych spraw na posiedzeniesędziów SR z wyłączeniem sędziów funkcyjnychsędziów / funkcyjnych SR(suma kol. od 18 do 24)z tego:Innireferendarzyprezesawiceprezesaprzewodniczącego wydziałuzastępcę przewodniczącego wydziałukierownika sekcjiinnych funkcyjnych tego sądu z tego pionuinnych funkcyjnych tego sądu z innych pionów0151617181920212223242526OGÓŁEM (suma wierszy od 02 do 20)0151163535GU0210466GUp – po ogłoszeniu upadłości0340122828Gzd – o zakaz prowadzenia działalności gospodarczej04GUo – wszczęte przed sądem upadłościowym sprawy rozpoznawane według przepisów o procesie 05GUu 06 GUz – zażalenia rozpoznawane przez sąd upadłościowy 07 GUk – Środki odwoławcze rozpoznawane przez sędziego komisarza08111U (z poprzedniego wykazu)09Ukł (z poprzedniego wykazu)10GR11GRz12GRp13GRu14GRs15GReu16GRez17GRk18GRo19WSC (skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem)20Dział 1.2.2. Liczba odbytych sesji i załatwionych spraw SPRAWY według repertoriów i wykazówLp.Liczba odbytych sesji (rozprawy i posiedzenia)- wokandyLiczba dni w których odbyto sesje –wokandyZałatwienie1)ogółem(kol. 4, 15)Liczba załatwionych spraw na rozprawie, dotyczy:Załatwienie razem (kol. 5, 6, 14)sędziów SR z wyłączeniem sędziów funkcyjnych sędziów funkcyjnych SR(kol. od 7 do 13)z tegoinniprezesawiceprezesaprzewodniczącego wydziałuzastępcę przewodniczącego wydziałukierownika sekcjiinnych funkcyjnych tego sądu z tego pionuinnych funkcyjnych tego sądu z innych pionów01234567891011121314OGÓŁEM (suma wierszy od 02 do 20)01999GU027GUp – po ogłoszeniu upadłości031Gzd – o zakaz prowadzenia działalności gospodarczej04GUo – wszczęte przed sądem upadłościowym sprawy rozpoznawane według przepisów o procesie 05GUu 06 GUz – zażalenia rozpoznawane przez sąd upadłościowy 07 GUk – Środki odwoławcze rozpoznawane przez sędziego komisarza081U (z poprzedniego wykazu)09Ukł (z poprzedniego wykazu)10GR11GRz12GRp13GRu14GRs15GReu16GRez17GRk18GRo19WSC (skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem)20Dział 1.2.2. Liczba odbytych sesji i załatwionych spraw (dok.)SPRAWY według repertoriów i wykazówLp.Liczba załatwionych spraw na posiedzeniach, dotyczy:Załatwienie razem (kol. 16, 17, 25, 26)sędziów SR z wyłączeniem sędziów funkcyjnych sędziów funkcyjnych SR (suma kol. od 18 do 24)z tegoinnireferendarzyprezesawiceprezesaprzewodniczącego wydziałuzastępcę przewodniczącego wydziałukierownika sekcjiinnych funkcyjnych tego sądu z tego pionuinnych funkcyjnych tego sądu z innych pionów0151617181920212223242526OGÓŁEM (suma wierszy od 02 do 21)019455GU027433GUp – po ogłoszeniu upadłości03111Gzd – o zakaz prowadzenia działalności gospodarczej04GUo – wszczęte przed sądem upadłościowym sprawy rozpoznawane według przepisów o procesie 05GUu 06 GUz – zażalenia rozpoznawane przez sąd upadłościowy 07 GUk – Środki odwoławcze rozpoznawane przez sędziego komisarza08111U (z poprzedniego wykazu)09Ukł (z poprzedniego wykazu)10GR11GRz12GRp13GRu14GRs15GReu16GRez17GRk18GRo19WSC (skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem)201) Liczba w wierszu ogółem powinna być zgodna z liczbą wykazaną w dz.1.1.1. w.01 kol. 5.Dział 2.1.1. Sprawy od dnia pierwotnego wpisu do repertorium SPRAWYwg repertoriów lub wykazówLiczba spraw niezałatwionych pozostających od daty wpływu do sąduRazem(kol 2+3)do 2 miesięcySuma powyżej 2 miesięcy (suma kol. od 4 do 6)powyżej 2 do 6 miesięcypowyżej 6 do 12 miesięcySuma powyżej 12 miesięcy (suma kol. od 7 do 11)powyżej 12 miesięcy do 2 latpowyżej 2 do 3 latpowyżej 3 do 5 latpowyżej 5 do 8 latponad 8 lat01234567891011OGÓŁEM (w. 01= w.02, 09, 13 14, 16, 21, 24, 27 do 38)0118181847412GU - razem (w. 03, 08)02GU bez GU ”of”razem (w. 04 do 07)03o ogłoszenie upadłości04o wtórne postępowanie upadłościowe05o uznanie zagranicznego postępowania06o uchylenie i zmianę orzeczenia o uznaniu zagranicznego postępowania07GU ”of” - o ogłoszenie upadłości 08GUp – razem (w.10, 12)0918181847412GUp – po ogłoszeniu upadłości bez GUp ”of”1012121223412 w tym dla wtórnych postępowań upadłościowych11GUp ”of” – po ogłoszeniu upadłości1266624Gzd – o zakaz prowadzenia działalności gospodarczej13GUo – wszczęte przed sądem upadł. sprawy rozpoznawane wg przepisów o procesie 14 w tym z powództwa o wyłączenie z masy upadłości15GUu - razem (w. 17, 20)16GUu – o zmianę i uchylenie układu zawartego w postępowaniu upadłościowym i naprawczym 17 w tym o stwierdzenie wykonania18postępowania upadłościowe prowadzone z możliwością zawarcia układu, w których nastąpiła zmiana sposobu prowadzenia postępowania na postępowanie upadłościowe w celu likwidacji19GUu „of”– o zmianę, uchylenie lub stwierdzenie wykonania planu spłaty i umorzenia zobowiązań upadłego20GUz – zażalenia rozpoznawane przez sąd upadłościowy razem (w. 22, 23)21GUz bez GUz ”of”22GUz ”of”23GUk – środki odwoławcze rozpoznawane przez sędziego komisarzarazem (w. 25, 26)24GUk bez GUk ”of”25GUk ”of”26U (z poprzedniego wykazu)27Ukł (z poprzedniego wykazu)28GR29GRz30GRp31GRu32GRs33GReu34GRez35GRk36GRo37WSC (skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem)38Dział 2.1.1.a. Sprawy zawieszone nie zakreślone od dnia pierwotnego wpisu do repertorium (wykazane w dziale 2.1.1.)SPRAWYwg repertoriów lub wykazówLiczba spraw niezałatwionych pozostających od daty wpływu do sąduRazem(kol 2+3)do 2 miesięcySuma powyżej 2 miesięcy (suma kol. od 4 do 6)powyżej 2 do 6 miesięcypowyżej 6 do 12 miesięcySuma powyżej 12 miesięcy (suma kol. od 7 do 11)powyżej 12 miesięcy do 2 latpowyżej 2 do 3 latpowyżej 3 do 5 latpowyżej 5 do 8 latponad 8 lat01234567891011OGÓŁEM (w. 01= w.02 do 04)01Gzd – o zakaz prowadzenia działalności gospodarczej02Ukł (z poprzedniego wykazu)03WSC (skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem)04Dział 2.1.2. Liczba spraw zakreślonych w urządzeniu ewidencyjnym w wyniku zawieszenia postępowaniaSPRAWYwg repertoriów lub wykazówRazem(kol 2+3)do 2 miesięcySuma powyżej 2 miesięcy (suma kol. od 4 do 6)powyżej 2 do 6 miesięcypowyżej 6 do 12 miesięcySuma powyżej 12 miesięcy (suma kol. od 7 do 11)powyżej 12 miesięcy do 2 latpowyżej 2 do 3 latpowyżej 3 do 5 latpowyżej 5 do 8 latponad 8 lat01234567891011OGÓŁEM (w. 01= w.02+04)01Gzd – o zakaz prowadzenia działalności gospodarczej02Ukł (z poprzedniego wykazu)03WSC (skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem)04Dział 2.2. Czas trwania postępowania sądowego od dnia pierwszej rejestracji do dnia uprawomocnienia się sprawy w I instancjiSPRAWYwg repertoriów lub wykazówRazem(suma rubr. 2 do 9)Do 3 miesięcypowyżej3 do 6miesięcypowyżej6 do 12miesięcypowyżej12 mies. do 2 latpowyżej2 do 3 latpowyżej3 do 5 latpowyżej5 do 8 latponad8 lat0123456789GU razem (w. 02, 03)0177 GU bez GU ”of”0211 GU ”of”0366GUp –po ogłoszeniu upadłościrazem (w. 05, 06)0411GUp bez GUp ”of”0511 GUp ”of”06Gzd – o zakaz prowadzenia działalności gospodarczej07U (z poprzedniego wykazu)08GR09GRz10GRp11GRu12GRs13GReu14GRez15GRk16GRo17Dział 2.2.a. Czas trwania postępowania sądowego od dnia pierwszej rejestracji do dnia uprawomocnienia się sprawy merytorycznie zakończonej (wyrokiem, orzeczeniem) w I instancji (łącznie z czasem trwania mediacji)SPRAWYwg repertoriów lub wykazówRazem(suma rubr. 2 do 9)Do 3 miesięcypowyżej3 do 6miesięcypowyżej6 do 12miesięcypowyżej12 mies. do 2 latpowyżej2 do 3 latpowyżej3 do 5 latpowyżej5 do 8 latponad8 lat0123456789GU razem (w. 02, 03)01 GU bez GU ”of”02 GU ”of”03GUp –po ogłoszeniu upadłościrazem (w. 05, 06)04GUp bez GUp ”of”05 GUp ”of”06Gzd – o zakaz prowadzenia działalności gospodarczej07U (z poprzedniego wykazu)08GR09GRz10GRp11GRu12GRs13GReu14GRez15GRk16GRo17Dział 3. Wyszczególnienie podmiotów według formy organizacyjno – prawnej, w stosunku do których w okresie statystycznym ogłoszono upadłość lub wszczęte zostało postępowanie o zatwierdzenie układu lub otwarto postępowanie restrukturyzacyjne” oraz w stosunku do których na koniec okresu statystycznego toczą się postępowania upadłościowe GUp po ogłoszeniu upadłości, postępowania o zatwierdzenie układu GRz lub postępowania restrukturyzacyjne (GRp, GRu, GRs)WyszczególnieniePodmioty w stosunku do którychw okresie statystycznym ogłoszono upadłość lub wszczęte zostało postępowanie naprawcze i restrukturyzacyjnena koniec okresu statycznego toczą się postępowania upadłościowe lub postępowania naprawcze i restrukturyzacyjneGUpGRzGRpGRuGRsGUpGRzGRpGRuGRs012345678910Ogółem podmioty z rejestru przedsiębiorców i osoby fizyczne (suma wierszy 02, 34)0112Rejestr Przedsiębiorców (suma wierszy od 03 do 14, od 17 do 21)028Przedsiębiorstwa państwowe03Jednostki badawczo-rozwojowe04Spółdzielnie05Przedsiębiorstwa zagraniczne06Oddziały zagranicznych przedsiębiorców07Główny oddział zagranicznego zakładu ubezpieczeń08SpółkiJawne092Komandytowe10Partnerskie11Komandytowo-akcyjne12Z ograniczoną odpowiedzialnością135Akcyjne141 w tym: banki15 zakłady ubezpieczeniowe16Towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych17Europejskie zgrupowania interesów gospodarczych18Spółki europejskie 19Spółdzielnie europejskie 20Z rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej podmioty, które prowadzą działalność gospodarczą i są wpisane do rejestru przedsiębiorców(suma wierszy od 22 do 33)21Stowarzyszenia22Fundacje23Organizacje rzemieślnicze24Społeczno-zawodowe organizacje rolników25Związki zawodowe rolników indywidualnych26Samorząd zawodowy podmiotów gospodarczych27Inne organizacje podmiotów gospodarczych28Izby gospodarcze i Krajowa Izba Gospodarcza29Związki zawodowe30Organizacje pracodawców31Stowarzyszenia kultury fizycznej i związki sportowe32Inne organizacje społeczne lub zawodowe33Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą 344W tym:postępowania po śmierci przedsiębiorcy – art. 7 upn35postępowania po zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej jeżeli od wykreślenia z rejestru nie upłynął rok - art. 8 upn36postępowania w stosunku do osób, które faktycznie prowadziły działalność gospodarczą bez zgłoszenia do rejestru – art. 9 upn37Dział 4.1. Terminowość postępowania międzyinstancyjnego w pierwszej instancjiŚrodki odwoławcze, które zostały przekazane do rozpoznania sądowi II instancjiOgółem(kol. 2 do 7)Z tego od daty orzeczenia sądu rejonowego do daty przekazania do sądu II instancji upłynął okresdo 2 mies.pow. 2 do 3 mies.pow. 3 do 6 mies.pow.6 do12 miesięcypow. 12 mies. do 2 latponad 2 lata01234567Przekazane do sąduokręgowegoapelacje01zażalenia02upadłościowego i restrukturyzacyjnegozażalenia03Dział 4.2. Kontrolka skarg (w wydziale, którego sprawy skarga dotyczy) (§ 44851. Zarządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 grudnia 2003 r. w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz. Urz. MS. Nr 5, poz.22, z późn. zm.);WyszczególnienieWpłynęłoPrzesłano do sądu właściwegoRozpoznanie skargiZarządzono wypłatę przez Skarb PaństwaKwota(w złotych)uwzględnionooddalonoinne01234567Skargi na pracę sądu01W poniższych działach odnoszących się do biegłych i tłumaczy wykazujemy dane dotyczące opinii i tłumaczeń zleconych po 1 stycznia 2017r.Dział 6.1. Liczba biegłych/podmiotów wydających opinie w sprawach (z wył. tłumaczy przysięgłych)Liczba powołanych biegłychRazem (kol. 2-4)biegli sądowibiegli spoza listyinne podmioty1234Dział 6.2. Terminowość sporządzania opinii pisemnych (z wył. tłumaczy przysięgłych)Liczba sporządzonych opiniirazem(kol.1= 2 do 5 = 6 do 8)w ustalonym terminiepo ustalonym terminiewg czasu wydania opiniido 30 dnipow. 1 do 3 miesięcypow. 3 miesięcydo 30 dnipow. 1 do 3 miesięcypow. 3 miesięcy12345678W przypadku złożenia przez biegłego opinii w terminie przedłużonym przez sąd, uznaje się ją za sporządzoną w ustalonym terminie.Dział 6.3. Terminowość przyznawania wynagrodzeń za sporządzenie opinii pisemnych i ustnych oraz za stawiennictwo (z wył. tłumaczy przysięgłych)Postanowienia o przyznaniu wynagrodzeniawg czasu od złożenia rachunkuSkierowanie rachunku do oddziału finansowego wg czasu od postanowienia o przyznaniu wynagrodzeniarazem(kol.2-4)do 14 dnipow. 14 do 30 dnipowyżej miesiącarazem(kol. 6-8)do 14 dnipow.14 do 30 dnipowyżej miesiąca12345678W przypadku wezwania biegłego do uzupełnienia rachunku, za datę złożenia rachunku uznaje się datę jego uzupełnienia. Dział 7.1 Liczba powołań tłumaczy Dział 7.2 Terminowość sporządzania tłumaczeń pisemnych Liczba sporządzonych tłumaczeń pisemnychrazem(kol.1= 2 do 5 = 6 do 8)w ustalonym terminiepo ustalonym terminiewg czasu wydania tłumaczeniado 30 dnipow. 1 do 3 miesięcypow. 3 miesięcydo 30 dnipow. 1 do 3 miesięcypow. 3 miesięcy12345678Dział 7.3 Terminowość przyznawania wynagrodzeń za sporządzenie tłumaczeń pisemnych i ustnych oraz za stawiennictwoPostanowienia o przyznaniu wynagrodzenia wg czasu od złożenia rachunkuSkierowanie rachunku do oddziału finansowego wg czasu od postanowienia o przyznaniu wynagrodzeniarazem(kol.2-4)do 14 dnipow. 14 do 30 dnipowyżej miesiącarazem (kol. 6-8)do 14 dnipow.14 do 30 dnipowyżej miesiąca12345678Dział 8. Obciążenia administracyjne respondentówProszę podać czas (w minutach) przeznaczony na:przygotowanie danych dla potrzeb wypełnianego formularza480wypełnienie formularza30Wyjaśnienia dotyczące sprawozdania możnauzyskać pod numerem telefonu........................................... ............................................................................... ................................................................................................................. (miejscowość i data) pieczątka i podpis osoby sporządzającej ............................................................................ ................................................................................................................ (miejscowość i data) pieczątka i podpis przewodniczącego wydziału ....................................................................... ................................................................................................................. (miejscowość i data) pieczątka i podpis prezesa sądu* Wymóg opatrzenia pieczęcią dotyczy wyłącznie sprawozdania wnoszonego w postaci papierowej.Objaśnienia do formularza MS-S20UNDział. 1.1.1.W wierszach 02, 09, 19 i 22 należy wykazać wszystkie sprawy z wymienionych repertoriów i kontrolek, łącznie ze sprawami oznaczonymi literowo „of”.W wierszach 03-07, 10-11, 20 i 23 należy wykazać sprawy z wymienionych repertoriów i kontrolek bez uwzględnienia spraw oznaczonych literowo „of”.W wierszach 08, 12, 21 i 24 należy wykazać sprawy z wymienionych repertoriów i kontrolek oznaczone literowo „of”.Dział 1.1.2. Załatwienia wykazane w działach od 1.1.2.1. do 1.1.2.6. powinny odpowiadać wartościom załatwień wykazanych w dziale 1.1.1. w kolumnie 5.W dziale 1.1.2.1., 1.1.2.2., 1.1.2.3. i 1.1.2.4. w kolumnie 1 wykazuje się załatwienie spraw z wymienionych repertoriów i kontrolek, łącznie ze sprawami oznaczonymi literowo „of”. Kolumny 2 i 3 służą do wykazywania załatwień spraw z wymienionych repertoriów i kontrolek odpowiednio: bez uwzględnienia spraw oznaczonych literowo „of” (kol. 2) bądź samych spraw oznaczonych literowo „of” (kol. 3). Dział 1.1.3. Należy wykazać sprawy, w których w danym okresie statystycznym wydano postanowienia wskazane w wierszach 01-03.Dział 1.2.1Liczbę sesji (rozprawy i posiedzenia) w tym dziale podajemy jako liczbę sporządzonych wokand (wyznaczonych wokand, choćby dana sesja się nie odbyła). Liczbę wyznaczonych spraw ustala się przez wykazanie wszystkich spraw wyznaczonych na sesje (rozprawy i posiedzenia) w danym okresie statystycznym. Wykazuje się sprawy, choćby były wyznaczone więcej niż raz w danym okresie statystycznym. Przykładowo wyznaczenie sprawy GU na 4 terminach w skali danego okresu statystycznego oznacza, iż należy wykazać 4 razy wyznaczenie tej sprawy. Nadto wykazuje się jedynie te wyznaczenia spraw, które wiążą się z merytorycznym ich rozpoznaniem, a nie z kwestiami incydentalnymi w danego rodzaju sprawie. Przykładowo nie należy wykazywać jako wyznaczonej sprawy GU, gdy została ona skierowana na termin celem rozpoznania wniosku o wyłączenie sędziego. W sytuacji gdy sędzia zajmuje dwa stanowiska, np. prezesa i przewodniczącego wydziału, wyznaczenie sprawy wykazuje jedynie raz przy stanowisku „wyższym”, a więc prezesa. Wykazujemy sprawy nie przez wzgląd na to, kto wyznaczył, ale komu wyznaczono. W kolumnach „innych funkcyjnych tego sądu z tego pionu” wykazujemy wszystkich sędziów funkcyjnych świadczących obowiązki orzecznicze na rzecz danego wydziału z innych wydziałów danego pionu tego sądu (jako pion cywilny traktujemy wydziały cywilne niezależnie od ich właściwości rzeczowej, jako pion karny wydziały karne niezależnie od ich właściwości rzeczowej, jako pion rodzinny i nieletnich wydziały rodzinne i nieletnich, jako pion pracy i ubezpieczeń wydziały pracy, wydziały ubezpieczeń oraz wydziały pracy i ubezpieczeń, jako pion gospodarczy wydziały gospodarcze, upadłościowo-naprawcze i KRS oraz RZ, jako pion wieczystoksięgowy wydziały wieczystoksięgowe.W kolumnach „innych funkcyjnych tego sądu z innych pionów” wykazujemy wszystkich sędziów funkcyjnych świadczących obowiązki orzecznicze na rzecz danego wydziału z innych wydziałów innego pionu tego sądu. Przykładowo dla pionu cywilnego będą to sędziowie wydziału gospodarczego.W kolumnach „inni” wykazujemy wszystkich sędziów w tym funkcyjnych świadczących obowiązki orzecznicze na rzecz danego wydziału z innych sądów rejonowych.Prezesa sądu i wiceprezesów wykazujemy w kolumnach przeznaczonych dla tych stanowisk choćby orzekali w kilku pionach. Dział 1.2.2Liczbę załatwionych spraw ustala się przez wykazanie wszystkich spraw załatwionych w danym okresie statystycznym w rozbiciu na załatwienia dokonane przez określone grupy sędziów. W dziale tym liczba sesji (rozprawy i posiedzenia) różni się od kolumny w dziale 1.2.1 tym, iż w dziale 1.2.2 wykazujemy jedynie sesje (wokandy) odbyte, a nie wszystkie, np. w wyniku odwołania sesji z powodu choroby sędziów. Sumy załatwień w kol. 2 mają odpowiadać załatwieniu wykazanemu w dziale 1.1. W sytuacji gdy sędzia zajmuje dwa stanowiska, np. prezesa i przewodniczącego wydziału, załatwienie sprawy wykazuje jedynie raz przy stanowisku „wyższym”, a więc prezesa.W kolumnach „innych funkcyjnych tego sądu z tego pionu” wykazujemy wszystkich sędziów funkcyjnych świadczących obowiązki orzecznicze na rzecz danego wydziału z innych wydziałów danego pionu tego sądu (jako pion cywilny traktujemy wydziały cywilne niezależnie od ich właściwości rzeczowej, jako pion karny wydziały karne niezależnie od ich właściwości rzeczowej, jako pion rodzinny i nieletnich wydziały rodzinne i nieletnich, jako pion pracy i ubezpieczeń wydziały pracy, wydziały ubezpieczeń oraz wydziały pracy i ubezpieczeń, jako pion gospodarczy wydziały gospodarcze, upadłościowo-naprawcze i KRS oraz RZ, jako pion wieczystoksięgowy wydziały wieczystoksiegowe.W kolumnach „innych funkcyjnych tego sądu z innych pionów” wykazujemy wszystkich sędziów funkcyjnych świadczących obowiązki orzecznicze na rzecz danego wydziału z innych wydziałów innego pionu tego sądu. Przykładowo dla pionu cywilnego będą to sędziowie wydziału gospodarczego.W kolumnach „inni” wykazujemy wszystkich sędziów w tym funkcyjnych świadczących obowiązki orzecznicze na rzecz danego wydziału z innych sądów rejonowych.Powyższe pozwoli również na precyzyjniejsze obliczenie wyników pracy wydziału według obsady w wersji 2 tak dla wydziału nie wspieranego pracą innych sędziów, wspieranego pracą sędziów z innych wydziałów tego pionu i tego sądu jak i wspieranego pracą innych sędziów z innych wydziałów innego pionu tego sądu oraz sędziami z innych sądów. Prezesa sądu i wiceprezesów wykazujemy w kolumnach przeznaczonych dla tych stanowisk choćby orzekali w kilku pionach. Dział 2.1.1Dział 2.1.1. jest odpowiedni do działu 1.1.1. Dział ten dotyczy wszystkich niezałatwionych spraw na ostatni dzień okresu sprawozdawczego i obejmuje także sprawy, które nie wpłynęły w danym okresie sprawozdawczym, oraz te, które były poprzednio zawieszone, a także te, które zostały podjęte po zawieszeniu i na ostatni dzień okresu sprawozdawczego nie były załatwione. Wykazuje się stan spraw niezałatwionych ogółem. Terminowość niezałatwienia oblicza się od pierwszej rejestracji sprawy w sądzie, a więc także sprzed ewentualnego zawieszenia postępowania. Sprawami niezałatwionymi są wszystkie sprawy, w których nie doszło do zakreślenia sprawy w urządzeniu ewidencyjnym. Dział 2.1.2. Dział 2.1.1. jest odpowiedni do działu 1.1.1. Dział 2.2W wierszach 01 i 04 należy wykazać wszystkie sprawy z wymienionych repertoriów, łącznie ze sprawami oznaczonymi literowo „of”.W wierszach 02 i 05 należy wykazać sprawy z wymienionych repertoriów bez uwzględnienia spraw oznaczonych literowo „of”.W wierszach 03 i 06 należy wykazać sprawy z wymienionych repertoriów oznaczone literowo „of”.W wierszach 01 - 08 należy wykazać wszystkie sprawy „GU, GU „of” GUp, GUp „of”, Gzd, U”, które zakończyły się prawomocnie w I instancji. Wykazywane sprawy obejmują także te, w których wydano prawomocne orzeczenie w danym okresie sprawozdawczym w wyniku podjęcia zawieszonego postępowania. Okres we wszystkich sprawach liczy się od daty pierwszej rejestracji w sądzie i obejmuje także okres, w którym postępowanie w sprawie było zawieszone. Dział 5.1 i 5.2Dział ten wypełniają jedynie wydziały w tych sądach, w których funkcjonują wydziały gospodarcze dla spraw upadłościowych i naprawczych. Pozostałe sądy, w których sprawy upadłościowe i naprawcze nie są rozpoznawane w ranach wydziałów gospodarczych dla spraw upadłościowych i naprawczych, wypełniają limity i obsady w formularzu MS-S19. Objaśnienia i uwagi w zakresie wykazywania limitów i obsad znajdują się w sprawozdaniu MS-S19.Dział 6.1. W dziale tym odnotowujemy wszystkie przypadki wysłania akt sprawy do biegłego. W rubryce inne podmioty odnotowujemy wszystkie przypadki wysłania akt do podmiotów innych niż osoby fizyczne. W przypadku gdy sąd zleca wykonanie opinii instytucji wówczas wykazuje się jeden podmiot. Gdy sąd zleca wykonanie opinii w sprawie więcej niż jednemu biegłemu wykazuje się liczbę wszystkich biegłych. Zlecenie wykonania opinii w drodze pomocy sądowej wykazuje sąd zlecający.Dział 6.2. W dziale tym odnotowujemy wszystkie przypadki zwrotu akt z opinią (a więc także przypadki zwrotu akt z opinią uzupełniającą). Czas wydania opinii to okres pomiędzy wysłaniem akt do biegłego a zwrotem akt z opinią.